Spor mezi Ukrajinou a Ruskem, který se týká letové způsobilosti letadel Antonov, dostává mezinárodní dimenzi. Ukrajina podala stížnost u ICAO a tvrdí, že ruská strana nemá právo prodlužovat certifikát letové způsobilosti letadel Antonov bez zapojení konstrukční kanceláře. Argumentuje přitom ustavenou praxí z doby SSSR a varuje před možnými dopady na bezpečnost letů. V roce 2017 bylo v Rusku registrováno na 400 letadel Antonov, z nichž nejvíce, 236, bylo An-24 a An-26. Rossavijacija vloni vydala certifikát, který úřadu GosNIIGA dovoluje schvalovat letovou způsobilost An-24/26 a německé společnosti AMTES GmbH způsobilost modelu An-124. Rossivijacija uvádí, že přijaté řešení bylo vynuceno vleklými problémy ve spolupráci s Antonovem. Paradoxní na sporu je, že Ukrajina připouští, že ruská strana může analogicky napadnout provoz letadel MiG, Suchoj, Tupolev a vrtulníků Mil na Ukrajině. Zatím neřešena zůstává také otázka generálních oprav motorů pro An-124, což je jeden z aspektů, který pravděpodobně povede k postupné náhradě těchto letadel v parku společnosti Volga-Dněpr.
autor: Michalc
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém