Odbory Southwest Airlines zastupující na 10 000 pilotů společnosti v pátek podpořily úsilí některých členů Kongresu udělit výjimku z certifikace pro letadla Boeing 737 MAX 7 a MAX 10, která by umožnila schválit letadla v příštím roce podle předpisů, jejichž platnost končí letos. V takovém případě by se Boeing vyhnul nutnosti implementovat do řízení letadla pokročilý systém EICAS (Engine Indicating and Crew Alerting System).
Prezident odborů Southwest Airlines Pilots Association cpt. Casey Murray sdělil zpravodajství Reuters, že jednotná kabina všech letadel 737 má z hlediska bezpečnosti smysl, a proto Southwest podporují výjimku a schválení letadel v prodloužené lhůtě podle stávajících předpisů. To je ostatně také hlavní argument Boeingu, který akcentuje provozní konzistentnost letadel 737.
Naopak odbory Allied Pilots Association reprezentující 15 000 pilotů American Airlines se ve středu ostře postavily proti snahám Kongresu výjimku z certifikace umožnit.
Obě společnosti provozují letadla 737 MAX 8, přičemž Southwest mají objednána také letadla MAX 7.
Organizace The Air Line Pilots Association reprezentující 65 000 pilotů amerických leteckých společností se zatím k případné výjimce z certifikace nevyjádřila.
Požadavek vybavit kabinu pokročilým systémem EICAS byl vnesen do zákona po katastrofě letadel 737 MAX společností Lion Air a Ethiopian, při kterých zahynulo 346 osob. Boeing v té době požadavek nerozporoval a slíbil systém implementovat.
Implementací systému EICAS od roku 2021 podmínil evropský regulátor EASA recertifikaci letadel 737 MAX 8. (Foto: Southwest, planes.cz)
Celkem 1 záznam
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Už je to tady zase, honem něco uspěchat, aby se ušetřilo, ale zároveň podvádělo! No, nestačím se divit, škoda že ty Maxy nepadaly s američany na palubě z nebe na tamní půdu, to by se kongers vyjadřoval jinak. Lidské životy kohokoliv jiného na naší planetě jsou jim zhola ukradeny
R.I.P. Lion Air a Ethiopian :'(